• Test panel 8.9 okt 2021

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 44 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de LG TONE-FP9 op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Major Ryu 11-02-2022

Top earplugs deze LG TONE Free FP9 !!

Geschreven voor: LG TONE-FP9

Ik heb deze LG Tone Free FP9 oortjes uitgebreid kunnen testen en ben er enorm tevreden over!

De compacte vorm, het design in het algemeen en gebruiksduur van een 10-tal uur was voor mij de doorslag gever zeg maar.
Bij het openen van het kleine pakketje was ik zeer verrast van hoe compact het wel is!

- Geluidservaring;
- De intensiteit hiervan is uitmuntend net zoals de kwaliteit en de bass die de oortjes aankunnen en doorgeven via BlueTooth zijn wonderbaarlijk een mirakel! Dit zijn de eerste oortjes die me op elk punt kunnen bekoren. De bass is niet te zacht en ook niet té zwaar wat geen schade kan berokkenen aan de oren. De dual mic call clarity is ook wel mooi meegenomen, je hoort klaar en duidelijk alles in een gesprek.
- Plug & Wireless;
- de woorden zeggen het vanzelf het kan niet gemakkelijker dan 'Plug & Play' of laat me zeggen luister...
- Active noice cancellation;
- Tijdens geen enkel gesprek heb ik hier ginder van ondervonden! Ik zit namelijk voor mijn werk véél op de baan waardoor deze optie enorm leuk is. Telkens ik vroeg of ik wel perfect hoorbaar was zeiden ze me telkens dat dit geen probleem was zelfs met mijn autoraam half naar beneden.
- Gebruiksgemak;
- Qua verbinding met je GSM / Tablet of Notebook gaat dit razendsnel en ben je in enkele seconden geconnecteerd. Ook de levensduur van de batterij gaat lang mee! Tot wel net over de 10uren op 90% van de volumestand. Tevens duurt het opladen helemaal niet zo lang!
- Ergonomisch design;
- Deze oortjes zijn hypoallergeen wat een aangenaam gevoel toch geeft aan je oren. Ik heb namelijk héél gevoelige oren als heet op oortjes dragen komt en moet zeggen dat met de extra geleverde dopjes (grote van je oor ingang) het mooi is meegenomen zodat je deze perfect kan aanpassen wat tevens ook nog eens snel en gemakkelijk gaat zonder al teveel gepruts. Zo heb ik na een paar uur intens gebruik nog geen last van mijn oren! Geweldig gewoon.

Pluspunten

• Duurzaamheid
  • Batterij levensduur
  • BASS
  • Extra dopjes (pasvormen qua grote)

j**********@g******** 27-01-2022

Oortjes werken niet

Geschreven voor: LG TONE-FP9

De oortjes werken niet meer na niet zo lang te gebruiken. Ik zou deze. Niet kopen. En ze verwachten dat ik deze nu betaal ook !!!!

Niet kopen

Minpunten

• Er werkt maar 1 kant

p***************@h********** 08-12-2021
Geschreven voor: LG TONE-FP9

Ik heb deze LG Tone Free DFP8 oortjes nu reeds 10 dagen in mijn bezit en ben er best tevreden over. Het ergonomische design en gebruiksduur van 9 a 10 uur zijn voor mij heel belangrijk.

A***********@g******** 06-12-2021
Geschreven voor: LG TONE-FP9

Het zijn handige oortjes en ze doen geen pijn aan je oren als je ze een lange tijd in hebt en ze geven den uitstekende klank ik ben er zeer tevreden over en ze beschikken over bluetooth dus is super handig.De noice canceling is ook heel leuk voor ongewenste buiten geluidjes en qua prijs vind ik deze toch wel meevallen voor zoveel mogelijkheden dus ik raad deze lg tone free dfp9 zeker aak iedereen aan .

Pavel 05-12-2021

Beste Ear buds tot nu toe!

Geschreven voor: LG TONE-FP9

- Case en verbinden via Bluetooth .
Bij het openen van de verpakking was ik positief verrast door het design van de case evenals de oortjes.
De case is zeer compact en past in elke zak van mijn broek/jas.
Verbinden via bluetooth gaat heel vlot en gemakkelijk en deze vraagt direct om een app te downloaden op je smartphone.

- Ear buds pasvorm en geluidkwaliteit.
De oortjes hebben uitstekende pasvorm en zijn zeer licht ,deze blijven stevig in je oor zitten ook tijdens het sporten.
Bij langdurig gebruik + 2uur nog geen irritaties of pijn ondervonden.
De oortjes hebben uitstekende geluidskwaliteit,bij eerste gebruik heb ik wel de bass volume hoger moeten zetten via app die zeer gemakkelijk te vinden is en te gebruiken.

- Noice canselling.
Werkt zoals het moet ,ik gebruik deze functie tijdens het onderhoud van mijn tuin met verschillende machines.

-Touch knoppen op de oortjes .
Bediening via oortjes gebeurt via 2 touch knoppen die zich bovenaan bevinden en werken naar behoren zonder handschoenen .
Als ik op mijn fiets rij en ik draag winterhandschoenen is deze functie niet bruikbaar.

Pluspunten

• Pasvorm
  • Geluidskwaliteit
  • Gebruiksduur
  • App

Minpunten

• Touch knoppen

Wouwieduc 18-11-2021

Zeer goed voor een mooie prijs

Fantastische inears.
Zeer mooie kwalitatieve eerste indruk.
Update met LG gebeurde echter heel moeizaam.
App goed en logisch.
Batterijduur zeer redelijk.
Touchbediening is logisch en werkt goed.
Geluidskwaliteit: is goed maar verwacht geen Hifi kwaliteit. Goede maar geen overdreven bass. Stem kwaliteit tijdens telefoneren goed.
Laadcase mooi, compact en n voldoende kwaliteit.
Waterdicht ok
Draagconfort goed en vallen nooit uit de oren. Ook niet bij schokken.
Finaal zeer goed voor deze prijs

Pluspunten

• Prijs
  • Touchbediening
  • Kwaliteit

Minpunten

• Capaciteit van case mocht hoger zijn

Glenn 24-10-2021

Top ear buds!

Geschreven voor: LG TONE-FP9

Bij ontvangst van deze ear buds aardig verrast,prima verpakking,het doosje van de earbuds voelt premium aan en sluit magnetisch af,de earbuds trekken zichzelf in de pasvorm en vallen er niet uit wnr geopend.Het geluid is superieur en volledig aanpasbaar via de gratis app!Ik hou van bass en daar is geen tekort aan allezins!Bellen haat echt moeiteloos met touchcontrol,opladen kan draadloos is ook een troef!Gedaan met kabels,true wireless dus!De anc laat wel te wensen over,voor mij is die helaas niet goed genoeg,ik hoor nog steeds veel achtergrondgeluid wanneer anc is ingeschakeld.De batterij gaat wel superlang mee,opladen duurt echt niet lang en de vorm is uitstekend,er zitten ook nog andere vormpjes bij om aan te passen aan uw oor.Al bij al top ear buds maar voor de ANC zou ik ze niet kopen.

Pluspunten

• Hele goede case
  • Prima pasvorm
  • Uitstekend geluid

Minpunten

• Anc niet voldoende

Pieter-Jan 18-10-2021

Zeker een aanrader

Geschreven voor: LG TONE-FP9

Ik heb deze oortjes nu reeds enkele weken in mijn bezit. Ik gebruik ze bijna dagelijks omdat ik veel op de baan ben. En man wat ben ik blij met deze oortjes. Dankzij de meegeleverde silicone pasvormen kan je ze zelf aanpassen naar wat er ideaal aanvoelt voor jou oren. Je kan (echt aan te raden) de tone free app downloaden om het verbinden vlot te laten verlopen. In deze app kan je ook veel aanpassingen van het geluid of instellingen van de touchpad veranderen. De oortjes zijn helemaal aanpasbaar naar je eigen noden. Ook kan je hier de intensiteit van noise cancelling heel gemakkelijk aanpassen. Ik maak hieronder even een opsomming over de specificaties.

Geluidservaring.
De geluidservaring is echt waanzinning. Dankzij de noise cancelling word je helemaal afgesloten van de buitenwereld en kan je echt opgaan in de muziek. Het geluid is zo helder doordat er ook een ingebouwde stereo aanwezig is
Bass
Ik heb de oortjes uitvoerig getest en ook onderworpen aan de welgekende bass testen op youtube. In 1 woord: Wauw. De bass is zo diep en krachtig dat deze niet moet onderdoen voor mijn soundbar met externe subwoofer. In de app kan je de bass ook aanpassen naar wat je zelf comfortabel vindt.

Gebruiksgemak
De oortjes zijn zeer gemakkelijk in gebruik. Eenmaal alles ingesteld is moet je ze nog maar uit de case halen en verbinden ze automatisch. Door de magneten in de case vallen ze steeds op de juiste plaats en hoef je ook niet te zoeken. De touchpad aan de buitenkant is top en ook volledig instelbaar in de app.

Batterijduur
De batterijduur is lang. Met het opladen in de case kom ik rond de 10 uur uit, tijdens intensief gebruik.

Extra
De oortjes beschikken ook over een fluistermodus. Hierbij kan je het rechteroortje als micro gebruiken en dichtbij je mond houden. Kan je gewoon fluisteren en de anderen verstaan je helder en duidelijk. Ook beschikt de case over uv nano. Deze uv stralen reinigen de oortjes telkens je terug in de case opent.

Pluspunten

• Geluidskwaliteit
  • batterijduur

Minpunten

• prijzig

b********************@h********** 12-10-2021

Wat een fantastisch toestel!

Geschreven voor: LG TONE-FP9

Ik had het geluk dat ik deze LG Tone Free DFP9 oortjes mocht testen. Wauw! Wat een toestel.
Ik had al draadloze oortjes van basis kwaliteit, maar dit is echt een hoger niveau. Persoonlijk vond deze erg duur maar nu met de lopende cashback meer dan waard. Ik kocht ze ondertussen voor mijn man.
Waar zal ik beginnen? De case voelt aangenaam aan en is klein dus handig om mee te nemen of in je zak te steken. Er is een lichtje aan de buitenkant waardoor je weet of de case aan het opladen is of niet. Ik heb de oortjes verbonden met mijn laptop en iPhone en dit ging heel snel. Standaard worden er tips meegeven in S/M/L, zodat je kan kijken welke er past in jouw oren. Voor mij is small een goeie maat, dus handig dat dit er gewoon bij zit. Ik heb een tragus piercing maar die hindert niet. Je mag springen, lopen,.. oortjes blijven goed zitten en dit had ik nog nooit eerder.
Super vind ik het UV-Licht. In slechts 5 minuutjes zijn de oordopjes voor 99.9% bacterievrij gemaakt. Wel alleen als de case wordt opgeladen, dan pas doet het UV-licht zijn werk. Er brandt een lichtje, zo weet je ook wanner het klaar is.
Het geluid is heel helder, duidelijk, precies je hele oor wordt gevuld. Wat een verschil met goedkopere oortjes. Maar wat helemaal super is, het regelen van de omgevingsgeluiden. Ik ga vaak op pad met de fiets, dan is ‘omgevingsgeluid’ zeer handig om in te schakelen. Zo kan je alsnog genieten van muziek en toch de geluiden horen, wat toch wel belangrijk is in het verkeer. Als je de trein neemt, schakel dan ruisonderdrukking in, dan hoor je veel minder de omgevingsgeluiden. De oortjes zijn ook voorzien van touchknoppen die je helemaal zelf kan instellen zoals je wilt, zo hoef je tijdens het fietsen of hardlopen je gsm niet constant uit te halen. Het is wel even nadenken hoeveel keer je moet drukken om vb volume lager te zetten maar dit leer je snel. De knoppen zijn wel heel gevoelig maar dat zie ik alleen maar als een voordeel. Dit kan je instellen via de app. De applicatie is echt een meerwaarde! Ook kan je daar de equalizer instellingen raadplegen. Bass Boost vind ik persoonlijk de beste.
Tijdens het bellen was ik duidelijk verstaanbaar werd mij verteld. Ook ik hoorde mijn gesprekspartner helder. Ik probeerde ook even de fluisterfunctie en ook hier was ik duidelijk te begrijpen behalve als ik luid begon te praten, maar dit staat dan ook aangegeven.
De plug & wireless om in vb een vliegtuig te gebruiken heb ik niet gebruikt, maar lijkt mij erg handig.
Qua opladen heb ik geen idee. Doordat de case volledig opgeladen was, zijn de oortjes nog niet leeg geweest. Na elk gebruik sluit ik even de lader aan zodat UV-licht zijn werk kan doen. Ik kan deze oortjes niet meer missen ♥

Pluspunten

• helder, duidelijk geluid met ruisonderdrukking
  • De app is zeer handig
  • touch bediening (zelf in te stellen)
  • mooie, kleine case
  • S/M/L tips bijgeleverd

Minpunten

• gevoelige knoppen
  • duur

e********@h********** 12-10-2021

goed

Goeie geluids kwaliteit
Gebruiksvriendelijk om in te stellen
De app voor de oordopjes is zeer makkelijk
Prijs kan iets goedkoper

hakan celikoz 11-10-2021

Super kwalitatief product zeker aan te raden

Geschreven voor: LG TONE-FP9

Conclussie na mijn uitgebreide test:
Installatie gaat heel snel en connectie met bluetooth is gewoon formidabel.
App software werkt ook heel goed.
Design en comfort + opbergdoosje is perfect.
Tijdens telefonisch gesprek: alles verstaanbaar en helder geluid.
Accuduur gaat heel lang mee dat is echt positief.
Noice Cancelling best tevreden ik gebruik deze ook tijdens teams meeting en valt best mee maar buiten tijdens het sporten opletten je hoort bijna niets dus best rekening houden met deze uitermate optie.
Muziek geluid is heel goed , je hoort de fijne tonen en bass.
Tijdens het sporten blijven ze goed zitten , zweet en spatwaterdicht.
De UV-nano technologie bied je binnen 5 minuten, gegarandeerd voor 99,9% kiemvrije oordopjes tijdens het opladen .
Door de bediening waarbij een simpele aanraking van de DFP9 oortjes eigenlijk al voldoende is (acties naar wens aan te passen), één keer, twee keer, of drie keer licht aanraken is voldoende om het volgende nummer op te zetten, een andere modus te activeren, of de muziek te pauzeren. Langer aanraken zal de oortjes uitschakele

+oplaadtijd
+draag comfort
+ batterijduur

- prijzig

Pluspunten

• snel laden
  • kwaliteit
  • design
  • uv nano technologie oortjes bacteriën vrij

Minpunten

• best prijzig

Davy Van den Bulcke 11-10-2021

Allround top, voor buitensporten niet het ideale toestel.

Geschreven voor: LG TONE-FP9

Ik was 1 van de gelukkigen die de LG Tone Free DFP9 earbuds mocht testen voor Kieskeurig.be. Waarvoor dank aan Kieskeurig.be.

Draagcomfort :
De earbuds passen heel goed. Ik ben zelf nogal moeilijk op dat gebied, aangezien mijn 1 oorkanaal net iets afwijkt van het ander. Maar met de standaard rubbertjes die er op zaten kon ik beide earbuds goed comfortabel in mijn oor houden. Ook tijdens het sporten. En ondanks de beweging blijven ze in die mate goed zitten dat het geluid ook heel goed blijft.

Geluid :
Ik vind de earbuds bijzonder goed klinken. In de app van LG zijn een aantal vooringestelde geluidsmodi, waar je eigenlijk al voldoende aan hebt. Wil je nog verder finetunen, dan kan dat met de equalizer. Niks op aan te merken. Ik ben geen expert in geluid, maar voor mij kwamen de hoog/midden/laag tonen gebalanceerd binnen. Ikzelf luister veel naar elektronische dansmuziek en daarvoor is er zeker voldoende bass aanwezig. Ook voor films krijg je een intense beleving van het geluid.

ANC/Omgevingsgeluid :
- ANC : Ik ben gematigd enthousiast over de functie ANC. Deze zorgt er voor dat je het omgevingsgeluid minder hoort (is nooit 100% weg), waardoor je geluidsbeleving verbetert. Tijdens het wandelen en rustig bewegen werkt dit prima. Veel van het omgevingsgeluid valt weg. Echter ik fiets dagelijks naar het werk en daar kwam ik maar tot 1 conclusie. ANC moest uit, want de windruis kwam meer door bij ANC actief, dan dat ANC uit stond. Dat is wel jammer, maar zonder de ANC was het wel binnen een aanvaardbaar niveau.
- Omgevingsgeluid : Het toestel heeft 2 modi. Voor als je onderweg bent kan je het omgevingsgeluid instellen, zodat je alles beter om je heen hoort. Zo kan je veiliger de straat op. De 2e modus is om stemmen beter te horen. Je kan de earbuds gewoon in houden en toch een conversatie voeren, zonder dat de muziek stopt. Ook zoals bij de ANC, tijdens wandelen en rustige activiteiten werkt dit prima. Dit zijn de eerste earbuds waarbij ik kan praten zonder ze uit te nemen. Echter bij het fietsen is het ondragelijk. Beide modi geven zo een grote geluidshinder van de windruis dat je deze direct terug uit zet. Wel jammer, want net het omgevingsgeluid op de fiets is waarvoor deze functie een meerwaarde zou zijn.

Telefoneren :
Telefoneren met de earbuds gaat heel goed. Ook hier hetzelfde. Op de fiets kreeg ik toch klachten dat ik moeilijk verstaanbaar was, terwijl dat juist zou moeten verholpen worden met de dual mic. Dat werkt voor de meeste omstandigheden wel, maar op de fiets net niet. Ook is het even opletten, want als je het klepje van het doosje met de earbuds erin niet dicht doet blijven de earbuds verbonden en dan hoor je niks via je smartphone.

Connectie :
Aansluiten op smartphone werkt geweldig. Even app downloaden van LG (Tone Free app), opstarten en het gaat zo goed als vanzelf. Even volgen wat er op het scherm staat. Wat updates doen en je bent vertrokken.

Batterijduur :
Helemaal niks op aan te merken. Ik hang op mijn werk het doosje aan de USB-C kabel en telkens ik niet bel of muziek luister gaan ze in het doosje. Ik heb op de 1,5 week test geen enkele keer moeten nadenken over opladen.

Extra functies :
- UV-Nano technologie : Geen idee of deze technologie zijn werk doet, want dat kan je zelf moeilijk verifiëren, maar ik vind het een dik pluspunt dat het er op zit. Zeker in Corona tijden is hygiëne toch net iets belangrijker geworden.
- Hypoallergeen : Idem van de UV-Nano technologie. Leuk om te zien dat LG daar mee bezig is voor zijn gebruikers.

IP-rating :
IP-X4 vind ik zelf wat weinig om er dagelijks mee te gaan fietsen. In theorie zou het 10L/uur moeten aankunnen, maar water baant zich toch altijd een weg, dus ik vind het wel jammer dat er geen hogere IP-rating is. Ik heb dan ook in de testperiode het niet aangedurfd om in een stevige bui de earbuds te gebruiken.

Dagelijks gebruik :
Ik moet stiekem toegeven dat ik in de testperiode de earbuds veel heb in gehad. Het went toch wel heel snel draadloos. Hiervoor gebruikte ik nog een setje met draad van bij mijn smartphone en het draadloze aspect met al zijn toevoegingen maken het toch net wat makkelijker. Je bent zo snel gewend om deze altijd op zak te hebben en snel even in te steken om op te nemen, een muziekje op te zetten of gewoon even wat beter te luisteren naar de filmpjes van social media. Enige wat ik wel mis is de mogelijkheid om met 2 toestellen tegelijk te verbinden. Tijdens mijn werk had het handig geweest mocht ik deze voor zowel mijn smartphone als mijn laptop tegelijkertijd kunnen gebruiken, wat bij sommige andere earbuds wel mogelijk is.

Mijn conclusie :
Ik raad de LG Tone Free DFP9 zeker aan als dagelijkse earbuds. Geluidskwaliteit, draagcomfort, gebruiksgemak zijn top.
Waarop ikzelf afhaak in mijn persoonlijke situatie zijn 3 dingen :
- Het feit dat ik geen 2 toestellen tegelijk kan verbinden. Daarvoor bestaan er in dezelfde prijsklasse wel earbuds die dat kunnen en dat maakt mijn leven 10x makkelijker op mijn werk. Niet continue gaan switchen van bluetooth of headset.
- Het omgevingsgeluid dat niet hoorbaar is door de wind op de fiets. Dit vind ik zelf heel belangrijk naar veiligheid toe. Ik kan niet zeggen of dat bij andere merken beter is, omdat ik dit nog niet getest heb.
- Waterdichtheid : In deze prijsklasse zijn er earbuds die ondergedompeld kunnen worden. Aangezien ik dagelijks fiets is dat wel een must.

Dagelijks gebruik als niet-sporter : top product !
Sporter (vooral fietsen) : goed product, maar mist een paar cruciale eigenschappen om het top te maken.

Pluspunten

• geluidskwaliteit
  • gebruiksgemak
  • pasvorm
  • UV-Nano technologie
  • ANC + heartrough (niet-sportend)

Minpunten

• IP-rating
  • ANC + hearthrough (tijdens fietsen)
  • geen 2 toestellen tegelijk verbinden

Kobe 10-10-2021

Perfecte allroander

Geschreven voor: LG TONE-FP9

Ik heb de nieuwe LG Tone Free DPF 9 earbuds enkele weken in bezit om te testen. Bij het in ontvangst nemen van de verpakking was ik niet onmiddelijk onder de indruk. De verpakking ziet er vrij 'basic' uit en straalt niet echt de luxe uit wat je zou verwachten voor een product van deze prijsklasse. Daarentegen bij het uitpakken kon ik snel mijn mening herzien. De case is relatief klein en voelt fijn aan. Bij het openen van de case zie je ook onmiddelijk een blauw ledje oplichten. Echt wel leuk gedaan. De Uv Nano zou voor extra hygiëne zorgen door bacteriën te doden. Dit valt natuurlijk moeilijk te controleren maar het is wel een leuke extra.

Het connecteren met mijn Android smartphone was niet altijd even gemakkelijk. Ik heb enkele malen moeten proberen eer ik een connectie had.

De earbuds zitten uiterst comfortabel. Dankzij de 3 paar meegeleverde schelpjes kan je altijd je perfecte maat vinden. Van zodra je de oortjes aan zet valt onmiddelijk de kwaliteit van het geluid op. De standaardsettings van het geluid zijn al zeer crisp en met een leuke bass. Een groot voordeel van deze headphones is dat je de audio settings van het geluid kan aanpassen naar jouw voorkeur.

Ook de active noise cancellation werkt zeer goed voor een in ear headphone te zijn. De omgevingsgeluiden worden goed weggewerkt. Indien je voor de allerbeste noise cancellation ervaring wil gaan moet je misschien eerder voor een over-ear headphone opteren. Dankzij de 'ambient mode' kan je er voor zorgen dat de omgevingsgeluiden toch nog aanwezig zijn. Dit kan onder bepaalde omstandigheden toch je veiligheid vergroten (buiten sporten, verkeer, ...).

De bediening van de earbuds is via touch controls die zich bovenaan de earbuds bevinden. Het is allemaal zeer intuïtief. 1x drukken voor pauze, 2x drukken voor het volume aan te passen en 3x drukken voor het volgende nummer. Maar ook deze instellingen kan je indien gewenst aanpassen.

Een groot voordeel van deze oortjes is de batterijduur. Ze gaan ongeveer 6uur mee en met de case kan je ze nog eens 2 keer extra opladen

Conclusie:
Ik ben zeer te spreken over de kwaliteit van het geluid en het gebruiksgemak van deze earbuds. Ze zitten comfortabel en de accuduur is zeer degelijk. De active noise cancellation werkt goed. Het feit dat je de audio settings kan aanpassen is een grote meerwaarde. Daarentegen voor mensen die actief sporten zou ik misschien een ander paar oortjes aanraden.

• Accuduur
  • Active noise cancellation

Minpunten

• Connecteren met smartphone
  • Minder geschikt voor actieve sporten

jess.carels@gmail.com 09-10-2021

Beste oortjes op de markt momenteel

Geschreven voor: LG TONE-FP9

Ik ben zeer onder de indruk, echte kwaliteit op alle aspecten! Ik had altijd wat schrik van die draadloze oortjes omdat ik dagelijks naar muziek luister.
Het geluidskwaliteit is echt super en zeker luid genoeg.
De extra geluidsfuncties zoals de extra bass is zeker aangenaam voor muziek zoals techno of elektronische muziek waar ik naar luister.

Ze zitten ook echt goed, heb deze oortjes enkele weken mogen testen en ik heb er een paar fietsritten mee gedaan en ze bleven mooi op zijn plaats zitten!

Pluspunten

• comfortabel
  • super geluidskwaliteit
  • luid genoeg
  • gebruikbare extra functies
  • lange speeltijd/sterke batterij

sv 08-10-2021

Aanrader

Geschreven voor: LG TONE-FP9

Ik heb deze oortjes een aantal weken mogen testen.
De case is best klein, heel makkelijk om mee te nemen. het is een UV nano oplaadcase die ervoor zorgt dat de oortjes kiemvrij blijven.
Het draagcomfort van de oortjes is super . Dit zijn de eerste oortdopjes die ingehad heb zonder pijn of irritaties. Zelfs na lang lopen en fietsen had ik geen last en vielen ze niet uit. Er worden 3 verschillende maten van oorschelpjes meegeleverd.

Het pairen met mijn telefoon gaat soms wat moeizaam. Je moet redelijk lang op de oortjes drukken voordat het verbind met je telefoon. Eenmaal verbonden heb je een supergoede connectie die redelijk ver rijkt. De app werkt uitstekend. Met de app kan je het geluid uitstekend finetunen.

Noise-cancelling werkt goed. Alleen bij het fietsen had ik last van de wind . De geluidskwaliteit is ook uitstekend, een mooie volle bas, Hoge tonen zijn goed.
De batterij duur is uitstekend 10uur. Met case gaan ze 14uur mee. Een minuut of 5 laden en je hebt ongeveer een uur luisterplezier.

De bediening is vrij simpel heel goed uitgelegd in de app. Je kan deze zelfs aanpassen in de app.

Over het algemeen ben ik heel tevreden over de oortjes, het enige minpunt vind ik de windruis tijdens het fietsen.

Pluspunten

• Geluid.
  • UV nano box.
  • Pasvorm.

Minpunten

• Windruis tijdens het fietsen.

Jonathan 07-10-2021

Een echte aanrader

Geschreven voor: LG TONE-FP9

Ik heb de LG Tone Free DFP9 ondertussen al enkele weken mogen testen en ik ben er enorm tevreden mee!
De oortjes kwamen zorgvuldig verpakt aan en waren reeds opgeladen. Hierdoor kon ik ze meteen testen.
Het was eerst wat moeilijk om de juiste instellingen te vinden (het verbinden met IOS verliep wat moeizaam), maar eenmaal ik deze gevonden had verliep alles perfect!

Het geluid:
Het geluid is van uitstekende kwaliteit. Aangezien ik graag naar trance muziek luister is de bass een heel belangrijk punt voor mij en hier was niets op aan te merken.
Hiervoor gebruikte ik duurdere oortjes dan deze, die gekend zijn voor hun loepzuivere kwaliteit, maar eerlijk gezegd vind ik de LG oortjes écht veel beter!

De app:
Ook de app biedt een heel groot voordeel. Je kan alles volledig aanpassen naar wens (Bass Boost, Treble Boost, 3D Sound Stage etc.). Er is zelfs een knopje waardoor er een piepend geluid uit de oortjes komt, moest je ze niet meer vinden.
Ook het omgevingsgeluid kan je regelen. Je kan voor volledige noice-cancelling kiezen, maar ook gewoon ruisonderdrukking en het zelfs helemaal uitschakelen.

Batterij:
De oortjes gaan heel lang mee, ik kan er meerdere dagen enkele uurtjes muziek mee spelen. Ook het opladen verloopt zeer snel. Na een uur zijn ze al volledig opgeladen.

Design:
Het kleine doosje waar de oortjes in zitten is zeer handig. Je kan ze overal mee naartoe nemen aangezien ze bijna geen plaats innemen door hun compacte vorm.

Gebruiksgemak:
Meestal zitten oortjes niet aangenaam in mijn oren. Echter door de rubbertjes van de oortjes is dit niet het geval. Het lijkt alsof er helemaal niets in mijn oren zit. Er zitten ook meerdere rubbertjes van verschillende maten in het doosje, waardoor je vast dezelfde ervaring als mij zal hebben.

Kortom: ik raad dit product zeker aan!

Pluspunten

• Bass
  • Kwaliteit
  • Batterijduur
  • App

Minpunten

• installatie bij iPhone

waas.land 07-10-2021

Krachtig geluid in een kleine verpakking

Geschreven voor: LG TONE-FP9

Ik heb de LG Tone Free DFP9 ondertussen een week mogen testen.
Het product komt in een kleine verpakking met de oortjes in de oplader. De oortjes waren reeds opgeladen wanneer ik het product ontvangen had. Het opladen verloopt vlot via een bijgeleverde mini usb-kabel. De oortjes blijven gedurende het ganse oplaadproces in de ronde “oplaadcase” zitten.
De oortjes gaan naar mijn mening erg lang mee. Ik kon er gedurende een paar dagen, toch een paar uur per dag muziek mee streamen.
In deze oplaadcase is trouwens een soort blauw led licht verwerkt. Deze technologie zou bacteriën moeten doden. Ik heb niet kunnen uittesten of dit effectief ook werkt zoals beloofd.
Via de bijgeleverde handleiding was ik vlug mee hoe ik de oortjes kon gebruiken.
Het connecteren met mijn gsm via bluetooth verliep vlot. De oortjes werden vlot gevonden (ook aangegeven als LG Tone Free).
Het geluid van de oortjes is loepzuiver en van erg goede kwaliteit. Ik was hierdoor erg verbaasd. Ik vond het geluid zelfs beter klinken dan mijn gewone draadloze LG oortelefoon.
De bass-tonen klinken voldoende diep.
De Active Noise Cancellation (ANC) werkt ook goed. Het geluid van voorbijrijdende auto’s tijdens het fietsen was minimaal. Ook tijdens het bellen was het geluid van mijn gesprekspartner erg duidelijk. De muziek wordt ook stiller gezet wanneer er vb. een bericht binnenkomt. Dit is handig om toch op de hoogte te blijven van verdere berichten/ of eventuele routebegleiding via Vb. Google maps.
Meestal zitten draadloze oortjes niet vlot in mijn oor. Ik krijg vaak last van pijnlijke oren of een vervelend gevoel. Dit is bij deze oortjes totaal niet het geval! De oortjes lijken erg ergonomisch te zijn ontworpen. Het leek alsof ik niks in mijn oren had gestopt. Het design van de oortjes is naar mijn mening erg mooi. De oplaadcase is klein en oogt vrij strak. Het is dus makkelijk mee te nemen.
De prijs van de oortjes is 199 euro. Dit lijkt vrij veel. Maar naar mijn mening is de prijs/kwaliteitsverhouding dit zeker waard.

Pluspunten

• Geluidskwaliteit
  • Gebruiksgemak

Minpunten

• Prijs
  • Hoge bass-tonen klinken minder

Michel Taeymans 07-10-2021

Perfecte oortjes voor muziek liefhebbers.

Geschreven voor: LG TONE-FP9

Ik heb dit product een paar weken mogen testen. Mijn eerste impressie van de earbuds was zeker positief.

De case:
De case waarin de earbuds zich bevinden, is geen oplaadcase. Dit komt omdat de case beschikt over een functie waar je een niet bluetooth apparaat kan aansluiten aan de case. Hierdoor is het mogelijk om toch muziek te luisteren indien je niet beschikt over bluetooth.

Draagcomfort:
De oortjes zijn zeer prettig om in te hebben. Door de siliconen oorstukjes die je erbij krijgt in verschillende maten kan je ze inhouden zonder enige irritaties. Ook zitten de oortjes stevig in je oren. Tijdens het sporten en schoonmaken bleven ze goed op kun plek en vielen niet uit.

Gebruiksgemak:
Het is gemakkelijk te verbinden met je telefoon. Je krijgt automatisch een verbindings melding wanneer je de oortjes vastpakt. De batterijduur is goed je kan makkelijk een hele dag luisteren zonder op te laden tussendoor. Opladen gaat vlotjes.

De app:
Ook is de app die bij de oortjes komt heel erg handig. Je hebt meerdere opties voor ingestelde luisterprofielen en je kan gemakkelijk je luisterervaring veranderen en optimaal van muziek genieten.

Geluidservaring:
De kwaliteit van het geluid is zeer goed. De bass is goed en zeer intens. De mic is wat minder maar het kan ermee door. De fluistermodus is best handig. De noice cancelling is geweldig. Ik kan genieten van de muziek zonder last te hebben van het lawaai op de achtergrond.

Conclusie:
De earbuds zijn zeer handig en perfect voor muziek liefhebbers. Minder handig voor mensen die ze willen gebruiken voor calls. Zelf ga ik de oortjes zeker aanschaffen!

Pluspunten

• Geluid
  • Bass
  • Noice cancelling

Minpunten

• Mic

Bryan Brandt 03-10-2021

Aanrader voor muziekliefhebbers, iets minder voor te bellen.

Geschreven voor: LG TONE-FP9

Ik heb de kans gehad om de LG Tone Free DFP9 earbuds te testen. Mijn eerste impressie van de verpakking was positief. De earbuds zitten in een case gemaakt van een zacht kwalitatief siliconen materiaal. Het design is simpel en rond met een USB-C oplaadpunt achteraan.

De case
De case waarin de earbuds zich bevinden, is geen oplaadcase. Dit komt omdat de case een ander functie heeft waarbij het mogelijk is om een niet bluetooth apparaat aan te sluiten op de case via een USB-C naar 3.5mm jack connector en deze via een knop aan de zijkant van de case te laten fungeren als bluetooth receiver. Hierdoor is het mogelijk om toch te genieten van muziek indien je niet beschikt over een bluetooth ontvanger.
Deze functie werkt overigens heel aangenaam, klik de knop naar voren aan de zijkant van de case om deze functie in te schakelen. De earbuds zullen automatisch een verbinding maken met de case. Merk wel op dat enkel deze earbuds werken met de bluetooth ontvanger, dus het is niet mogelijk een ander paar bluetooth earbuds of headphones te gebruiken.

Installatie
Voordat ik kon genieten van deze earbuds, moest ik eerst zorgen dat deze gekoppeld werden met mijn Smartphone. Ik maak gebruik van een Android smartphone. Het koppelen ging simpelweg door de quick-installation guide te volgen. Download de LG Tone Free app, tik éénmalig op één van earbuds en de smartphone gaf aan dat de earbuds wouden verbinden met de smartphone. Één tik op “Toestaan” en de earbuds waren gekoppeld. Simpeler kan niet.

Draagcomfort
Tijd voor de earbuds eens in te doen. Ik merkte meteen dat de gel-covers van de earbuds niet goed zaten en zelfs zeer onaangenaam voelden in mijn oren. De earbuds vielen ook uit dus hier kon ik niets mee. Gelukkig heeft LG wel een paar setjes gel-covers van verschillende grootte meegeleverd met de earbuds. Nadat ik de kleine gel-covers had vervangen met de grotere variant, waren alle problemen opgelost.

Active Noise-Cancelling
Een basis test wat ik graag doe is de noise cancelling testen zonder dat er enige muziek op staat. Dit gewoon voor een idee te krijgen hoe goed de active noise cancelling werkt. In tegenstelling tot een paar over-ear headphones die ook gebruik is de noise-cancelling zwakker. Indien dit een belangrijk iets is voor jou, kun je beter voor een over-ear headset gaan. Hoe dan ook voor earbuds is de noise cancelling toch wel imposant en wordt veel van het omgevingsgeluid weggedrukt. In combinatie met muziek op zul je hier zeker een verschil mee merken tegen een paar non noise-cancelling earbuds.

Geluid
Op naar het belangrijkste stuk van de test. Het geluid! Ik ben iemand die graag naar verschillende genres luistert. Dit kan gaan van klassieke muziek tot rock, tot trance. Het is met het laatste genre dat ik de earbuds initieel wou uittesten. De earbuds hebben een enorm goede bass, te goed naar mijn smaak waardoor de midden- en hoge tonen verdrongen werden door de lage tonen. Gelukkig is het mogelijk om met de LG Free Tone app een aanpassing te maken via de equalizer. Er zijn een paar presets, maar deze deden het ook niet voor mij. Uiteindelijk heb ik wat moeten spelen met de custom presets in de app om uiteindelijk tot een geluid te komen dat mij beviel. Nadat dit was ingesteld, was het geluid werkelijk top, dit doet zeker niet onder aan een over-ear headset. Het duurt alleen wat langer voor het geluid te vinden dat jij wenst.

Bediening
De earbuds hebben touch controls. Dat is een aangename toevoeging daar je dan niet verplicht bent je smartphone of device uit te halen. In het begin was dit wennen aangezien de earbuds niet overal aan te raken zijn en een reactie uitlokken. Het touch veld zit helemaal bovenaan de earbuds. Eens je hier wat aan went is dit wel aangenaam om mee te werken. 1x drukken op de rechter of linker bud om te pauzeren, 2x drukken op de rechter bud voor het volume hoger te zetten en 2x op de linker voor lager. 3x drukken op links voor het vorige nummer en 3x rechts voor het volgende.
Het fijne van dit systeem is dat deze acties naar wens aan te passen zijn in de LG Free Tone app waardoor je niet beperkt bent tot de standaard acties, doch moet ik wel zeggen dat deze standaard wel goed zitten. Een andere functie die je via touch kan activeren is de

Ambient mode
Een zeer handige modus waarbij je het omgevingsgeluid toch nog kan horen zonder dat er noise-cancelling op staat. Er zijn 2 modes binnen de ambient mode zijnde de listening mode, waardoor je het omgevingsgeluid beter kan horen, alsook de conversation mode waardoor het gemakkelijker wordt om een conversatie te voeren met anderen (Door middel van de microfoontjes die zich in de earbuds bevinden).
Wanneer je de listening mode opzet zul je wel merken dat de muziek doffer wordt (wat ook logisch is, aangezien er geluid van 2 plekken moet komen zijnde de audio source en het buitengeluid). Het haalt wel wat weg van het muziek luisteren, maar de ambient mode is zeer handig in sommige situaties (verkeer e.d.).

Microfoons
De earbuds bevatten 3 microfoons waardoor het mogelijk is om gesprekken te voeren via je smartphone. Dit werkt ook naar behoren, maar de noise-cancelling wordt verminderd omdat de microfoons worden ingeschakeld. Dit kan soms wel storend zijn aangezien je enkel de conversatie met je gesprekspartner wilt horen en niet je eigen stem versterkt.

Opbergen
Je bergt de earbuds simpelweg op door deze terug in de case te doen. Een leuke gimmick is dat er 2 blauwe lampjes beginnen op te lichten wanneer je de case opent. Eens de earbuds terug zijn gestoken en de case gesloten is zijn de earbuds uitgeschakeld en ontkoppeld van je smartphone of ander bluetooth apparaat.

UV Nano Technologie
De case heeft ook een speciale functie waarbij het mogelijk is om de gel-covers te ontdoen van bacteriën d.m.v. UV licht. Deze functie werkt overigens enkel en alleen als de case zit op te laden. Volgens LG zou het UV licht alle bacteriën moeten verwijderen van de earbuds in 5 minuten tijd. Eens de case zit op te laden zul je ook merken dat er een lampje brandt dat aangeeft dat het UV licht zijn werk zit te doen. Is het effectief bewezen dat alle bacteriën weg zijn? Dat durf ik zelf niet te zeggen, maar het gedacht is ook veel waard!

Conclusie
Als fervente gebruiker van een over-ear headset, ben ik aangenaam verrast van deze earbuds. Hoewel er wel initieel wat configuratie nodig is om aan het juiste geluid te komen en om de juiste gel-covers te vinden voor jouw oren is het geluid subliem en zitten deze earbuds zeer aangenaam. Deze zijn overigens ook perfect voor als je graag in bed nog wat naar muziek luistert of in slaap wilt vallen. De toevoeging voor de case te gebruiken als bluetooth toegangspunt is een zeer goed uitgedacht idee en heeft mij ook geholpen om naar muziek te luisteren (of te gamen) op mijn PC zonder bluetooth adapter. Qua conversaties zijn deze earbuds iets minder daar het omgevingsgeluid te fel naar voren komt tijdens de conversatie met je gesprekspartner maar ik durf deze earbuds toch zeker aan te raden voor muziek fanaten!

Pluspunten

• Bluetooth toegangspunt
  • Snelle installatie
  • Aangename noise-cancelling
  • Goede touch bediening
  • UV Nano Technologie

Minpunten

• Standaard te bassig
  • Veel instellen benodigd voor goed geluid.
  • Veel ambient geluid tijdens GSM gesprekken.

e********@h********** 01-10-2021

Goede kwaliteit oordopjes

Geschreven voor: LG TONE-FP9

Ik heb deze LG Tone Free DFP8 oortjes nu reeds een paar weken getest en het zijn de beste die ik al ooit gehad heb. Het ergonomische design zorgt er voor dat je ze amper voelt in je oren en de Noice Cancellation laat je echt geniet van jou muziek zonder geluiden van buitenaf. Ze koppelen super snel via Bluetooth met je smartphone van zodra je het doosje open doet en hij speelt automatisch het laatste nummer af dat je beluistert had van zodra je de oortjes in je oren steekt. De kwaliteit is super en in de Tone Free app kun je selecteren wat soort van muziek je beluistert voor de beste ervaring. Ook pas je daar makkelijk instellingen aan voor de bediening van je oortjes, en zie je het batterijniveau van je oortjes en het doosje. Deze laad ook super snel op en heeft een zeer lange gebruiksduur. De kwaliteit van een telefoongesprek oversteeg al mijn verwachtingen! Ik kan me geen beter product voorstellen met alle technologie die er in gepropt zit.